In het voorjaar van 2023 komt Eric Noorderijk - ‘kapitein’ van Van der Horst Aanhangwagens - bij ons binnenwandelen. Hij baalt van zijn huidige website: die is verouderd en aan vernieuwing toe. Kunnen wij een nieuwe website realiseren? Uiteraard!
Vraag 1 aan Van der Horst Aanhangwagens: wat wil je online bereiken? 2. En wie wil je bereiken? Best lastig onder woorden te brengen. We organiseren een brainstormsessie bij SlimmeZ om die vragen te beantwoorden en de (ideale) klant te schetsen.
Eric Noorderijk en Arjan Hofman zijn erbij namens Van der Horst Aanhangwagens. Ook haakt Rick Bossenbroek aan, een ervaren digital designer met wie we samenwerken. We zijn het erover eens: we willen de passie en het vakmanschap van Van der Horst Aanhangwagens beter overbrengen, meer inspelen op de vraag van de ideale klant en natuurlijk de SEO-positie nóg sterker maken.
Rick start vervolgens met het ontwerpen van de eerste pagina’s. Binnen SlimmeZ is de taakverdeling vanzelfsprekend: Mendy managet het project en zit boven op de planning, Pauline stort zich op de teksten. Daarvoor gaat ze een aantal keer langs in de werkplaats van Van der Horst Aanhangwagens, om sfeer te proeven en de jongens te spreken. Zo leert ze het bedrijf kennen én lukt het haar de tone of voice te bepalen. Ook haalt ze klantverhalen op, want je moet niet zélf roepen hoe goed je bent, dat moet je anderen laten doen. 😉
Ontwerpen, feedback geven, verder ontwerpen… We gaan aan de slag met het motto van Van der Horst Aanhangwagens in ons achterhoofd: kan niet, bestaat niet. In de maanden die volgen krijgt de nieuwe website van Van der Horst Aanhangwagens steeds meer vorm. Het wordt een stoere, overzichtelijke website. Barstensvol aanhangwagens, gave foto’s én een spectaculaire video. Daarvoor schakelen we Rene van Manen van Storm Visual Solutions in, dan is een stoer eindresultaat gegarandeerd. Ook bijzonder: de ingebouwde techniek om de specials van Van der Horst in 3D te bekijken. Al bekend in de autowereld en nu dus ook bij aanhangwagens. Een primeur!
Na een aantal maanden staat de nieuwe website. Nu begint een flinke klus: het vullen ervan. De mensen van Van der Horst Aanhangwagens en wij van SlimmeZ zetten samen de teksten en honderden aanhangwagens online via het overzichtelijke CMS-systeem. Een mooi staaltje teamwork.
Half oktober is het grote moment: de livegang. Dat wordt gevierd met taart en saucijzenbroodjes. Wij zijn heel trots op het eindresultaat: een strak ontwerp, een lading gaaf materiaal en duidelijke teksten. Eric en zijn jongens hebben uitgekeken naar dit moment en vinden hun nieuwe website machtig mooi. Daar doen we het voor!
En dit is niet het laatste. Net als veel andere opdrachtgevers pakt Van der Horst aanhangwagens na de lancering van de nieuwe website door: we gaan aan de slag met hun socialmediamarketing. Wordt vervolgd dus!