Sterke socialmedia-aanpak voor VSS Meat

Van ‘we deden maar wat’ naar een socialmedia-strategie

Veel zichtbaarder op social media

Bij VSS Meat op ’t Harde draait alles om het slagersambacht. Maar hoe laat je dat online zien? Anne-Lieke Grinwis, managementassistente bij VSS Meat, zag kansen op social media, maar miste richting. “We deden maar wat. We hadden geen idee wat werkte of wat we wilden bereiken.” Om daar verandering in te brengen, schakelde ze SlimmeZ in.

Dit is VSS Meat

  • Groothandel in topkwaliteit vlees
  • Vakmensen die zorgvuldig en met respect het complete dier verwerken, van slacht tot portionering
  • Voor zaken, horeca en partculieren
  • Met eigen VSS Meat labels

Een heldere strategie en gevulde contentkalender

  • Wat is de doelgroep van VSS Meat?
  • Wat zijn de doelen?
  • Hoe wil VSS zich online laten zien?

Op de Veluwe kent iedereen VSS Meat. Het is een familiebedrijf dat dagelijks vers vlees levert aan klanten door heel Nederland. Anne-Lieke is verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van VSS. Naast haar werk, studeert ze ook nog marketing en communicatie.  

Anne-Lieke belde ons in 2024 met de vraag of we ze konden helpen met hun socialmedia-kanalen. Vast wel! We kwamen langs in ‘t Harde om samen te kijken naar de doelgroep, de doelen en de manier waarop VSS Meat zich online wil laten zien. Mendy schreef een heldere strategie. Verder vulden we de contentkalender en zorgden we voor duidelijke afspraken over wie wat ging doen. Zo werd het een plan dat past bij VSS.  

Samen aan de slag

Voor de uitvoering van de socialmedia-strategie werkt Anne-Lieke samen met onze Ilse.

Contentkalender vullen
“Dat gaat heel fijn", vindt Anne-Lieke. “We overleggen regelmatig, bedenken wat we willen laten zien en vullen samen de contentkalender.”
Video's opnemen
Ook gaat Ilse regelmatig naar VSS Meat om video’s op te nemen en daarna te editen. “In één ochtend filmen we genoeg voor een aantal weken", vertelt Anne-Lieke. "Dat is niet alleen superpraktisch, maar ook gezellig.”
Positieve reacties
De reacties laten zien dat de aanpak werkt. VSS Meat is nu veel zichtbaarder op social media. “We krijgen veel leuke reacties”, vertelt Anne-Lieke enthousiast. “Collega’s horen zelfs op het voetbalveld dat mensen onze posts zien. Dat vind ik echt leuk. We laten goed zien wie we zijn en hoe het er bij ons aan toegaat.”

Ook de cijfers zijn positief

In een jaar tijd is het aantal volgers op Instagram gegroeid

Met een mooi aantal van 250 volgers.

Ook op LinkedIn is een duidelijke groei zichtbaar

Het aantal volgers is gegroeid met 450.

Sturen op wat werkt

Elke maand duiken Anne-Lieke en Ilse samen in de statistieken. Wat viel op? Welke posts deden het goed en welke minder? Op basis daarvan passen we de contentkalender voor de volgende maand aan. Minder effectieve content halen we eruit. Wat werkt, herhalen of verbeteren we. Zo blijven we steeds beter inspelen op wat de doelgroep echt aanspreekt.  

 

Dit wil ik ookDit wil ik ook

We blijven betrokken

'Dit is precies wat we als VSS nodig hadden'

Anne-Lieke pakt steeds meer socialmedia-taken zelf op. Natuurlijk blijven we betrokken voor advies en als sparringpartner. Om nog meer bij te leren, werkt Anne-Lieke elke twee weken een ochtend bij ons op kantoor in Nunspeet. “Ik leer veel van jullie. Bij jullie op kantoor kan ik snel iets vragen of samen aan iets werken. Dat helpt echt. Ook helpt Mendy mij soms met studieopdrachten. Superfijn. SlimmeZ is betrokken, creatief en denkt echt mee. De samenwerking voelt echt als samendoen. Dit is precies wat we als VSS nodig hadden.”

© 2025 SlimmeZ - KvK 85672815