

ChatGPT werd overal voor gebruikt binnen Antar Shoe, maar het moest altijd snel en kort. En de uitkomst? Die viel vaak tegen.
Carlijn Stellingwerf leidt het marketingteam van Antar Shoe. Ze maakt samen met haar collega’s alle marketinguitingen, voor bedrijven én consumenten. Carlijn zag het om zich heen: iedereen gebruikte ChatGPT, maar niemand deed het goed. Er werd gewerkt met een gratis versie. Daarin loop je tegen limieten aan. En sommige collega's haakte af, omdat de output tegenviel. “Iedereen deed maar wat,” zegt Carlijn. “Ik ook. Ik gaf korte opdrachten aan ChatGPT, zonder context. Geen rollen, geen richting. Dan krijg je geen goede output. Maar ik wist niet beter.”

Het idee was een LinkedIn-training. Maar ChatGPT kwam ter sprake. Die behoefte was veel groter. Carlijn: “Toen zeiden we; als we dit doen, dan met het hele team. Het is fijn om een uniforme werkwijze te hebben, ook voor ChatGPT. Iedereen moet weten wat kan ChatGPT, hoe gebruik je het goed en wat moet je niet doen. SlimmeZ wist ons daarin mee te nemen." De marketingafdeling was direct enthousiast. Andere afdelingen terughoudender. “Sommigen hadden ChatGPT nog nooit geopend.”
"En ook nog eens sneller en beter."
"Het vervangt onze mensen niet. We hebben onze mensen nog steeds keihard nodig."

Antar Shoe gebruikt ChatGPT anders. “Ik neem de tijd om mijn prompt goed te schrijven", vertelt Carlijn. "Dat scheelt me uiteindelijk tijd. En de output is zoveel beter.” Ook het team denkt anders. “Tijdens een overleg zei iemand: ik moet teksten herschrijven. Waarop een collega zei: waarom bouw je daar geen GPT voor? Dat zegt genoeg.”
'We zitten nog in de startfase'
Antar Shoe staat aan het begin. Carlijn: “We zitten nog in de startfase. We proberen, maar eerst het beleid. En over een half jaar is AI onderdeel van hoe we werken.”
We laten je graag zien hoe je makkelijker, sneller en beter werkt. Zodat je profiteert van AI, net als Antar Shoe.
Zet je schrapZet je schrap