Opdrachtgever van het eerste uur: Oud is Nieuw. Dit bedrijf maakt meubels op maat, stoffeert meubels en knapt ze op. Dit alles doen zij vanuit een loods in Biddinghuizen. De meeste klanten kwamen via Marktplaats. Toch was eigenaresse Heleen van mening dat dat anders kon: minder investeren in Marktplaats, meer investeren in de website en social media. Ze was overtuigd van de kracht van online media, maar wist niet waar te beginnen. Want voor welke kanalen kies je en wat ga je posten? En dus schakelde Heleen SlimmeZ in!
In het eerste gesprek met Heleen viel ons op dat Oud is Nieuw een goed verhaal heeft, maar dit niet efficiënt deelt. Onze uitdaging werd daarom: de échte boodschap van Oud is Nieuw overbrengen op het juiste moment, op de juiste plek, bij de juiste doelgroep en binnen het marketingbudget.
We hebben de fases waarin de klanten van Oud is Nieuw zich bevinden in kaart gebracht. Doel 1 was het vergroten van het bereik (het merk onder een grotere groep mensen kenbaar maken), doel 2 was het aanzetten tot interesse of activatie. Beiden hadden een andere boodschap en een ander online kanaal nodig.
Uiteraard is dit niet van de een op de andere dag gelukt. Hier was geduld voor nodig. Inmiddels is Pinterest de grootste (en serieuze) sociale inkomstenbron van Oud is Nieuw!
Al sinds 2016 werkt SlimmeZ samen met Oud is Nieuw. Alles altijd op basis van vertrouwen en geduld. De gestroomlijnde boodschap en social media strategie, de logistieke en interne organisatieverandering en – niet te vergeten – de loyale houding naar elkaar heeft gezorgd voor een serieuze omzet- en organisatiegroei.